BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 13 Januari 2012

aku

aku bukan sang penglibur lara yang memperjuangkan kesenian dan kesyahduan dalam pentas dunia mereka
aku bukan sang boneka yang bisa diatur setiap pergerakanku, ke arah mana hala tujuku
aku bukan sang lelayang yang terikat dan ditentukan kebebasanku untuk terbang di awan biru
aku bukan sang penyair yang pandai bermadah kata untuk membeli jiwa sang pencinta keindahan
aku bukan sang burung yang boleh dijinakkan dan dikurung didala sangar mewah
aku bukan sang rembulan yang mendambakan bintang memagari keindahan alam
dan aku bukan sesiapa yang boleh diperkotak-katikkan
aku sememangnya aku, aku dilahirkan kedunia ini sebagai khalifah
mungkin aku tiada ilmu setinggi gunung
mungkin aku tiada pengetahuan sepanjang tembok cina
mungkin aku tidak segagah perwira melontarkan pendapat
mungkin aku tidak sepantas teknologi melakari masa
tapi sesuatu yang pasti disebalik kemungkinan, aku tetap aku...

0 komentar:

Catat Ulasan