BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Jumaat, 13 Januari 2012

kudus

andai aku pergi dulu, samapaikan salamku pada angin bayu..
khabarkan pada mereka akan diriku
andai aku pergi dulu
sematkan segala kenangan kita besama
aku mendambakan sebuah kasih sayang sejernih embun pagi, yang jernih menitis diatas rerumput ynag kering,
aku mendambakan kasih setulus sang mentari, menyinar menyuluh seantero alam
aku mendambakan cinta seluas lautan, tiada daratan yang memisahkan, tiada pulau yang menganggu
aku mendambakan sayang umpama mutiara, sukar untuk dicari tetapi sering bersinar dan bernilai...
tetapi, aku hanya sekerdil-kerdil manusia, aku mendambakan segala kesempurnaan, sedangkan aku juga tidak mampu melontarkan kesempurnaan...
aku bukan manusia yang egois, tetapi aku manusia yang kadang-kala terlepas pandang bahawa kesempurnaan yang dicari adalah angan-angan...
terlalu naif kata-kata cinta "DEMI CINTAMU SAYANG, LAUTAN API SANGGUPKU RENANGI" adakah manusia sanggup bekorban, rela dirinya terbakar sebegitu, mungkin ya ada pengorbanan, tetapi akan timbul perasaan jemu untuk mengulit kata-kata tersebut.
terlalu kejam bila dirimu berkta "DEMI CINA INI, AKU SANGGUP KORBANKAN DIRI, JIWA, RAGA, KELUARGA" persetankan semuanya... boohkah mereka untuk menilai harga diri, jiwa, raga, keluraga mereka hanya untuk menukarkan kepada sesuatu yang belum pasti??? jangan menjadi terlalu idengannya. jagan biar jiwa mu terulit dengan kata-kata ynag bisa menelan seluruh batinmu...
aku bukan prejudis, aku bukan pemberontak, tapi aku juga bukan penyokong, tetapi sesuatu yang pasti, CINTA PADA YANG ESA. ya cinta ini jelas, cinta ini benar, cinta ini tulus. jangan mendambakan cinta makhluk dibumi ini melebihi cinta yang ESA... cinta yang kekal, abadi, suci dan murni...
kenikmatan dan kebahagiaan

0 komentar:

Catat Ulasan